Veelgestelde vragen

Retourzendingen en restituties

Hoe kan ik een bestelling retourneren?

Als u om welke reden dan ook niet tevreden bent met uw aankoop kunt u ongebruikte/ongedragen Crocs binnen 90 dagen retourneren. De retourkosten zijn helaas voor rekening van de klant.

Als u een account heeft kunt u hier inloggen om vervolgens uw bestelling te retourneren.
Indien u geen account heeft kunt u hier uw artikelen retourneren.

Bij het retourneren van uw bestelling dient u uw bestelnummer in te vullen.
Het bestelnummer bestaat uit acht cijfers en drie hoofdletters, bijvoorbeeld 00012345CNL

Het is helaas niet mogelijk om een retour te plaatsen via uw mobiele telefoon of tablet.
Gelieve de retour aanvraag te plaatsen via een pc of laptop.

Worden de Crocs geleverd met een garantie periode?

Crocs worden geleverd met een garantie periode van 90 dagen dat ingaat vanaf de dag dat de Crocs worden ontvangen door de klant.
De garantie betreft defecte Crocs door toedoen van fabrieks of materiaal fouten.

Moet ik de retour verzendkosten betalen?

Voor bestellingen in Nederland zijn de retour verzendkosten voor de rekening van de klant.
Mocht u verkeerde of defecte Crocs hebben ontvangen neemt u dan alstublieft contact op met de klantenservice (websales_nl@crocs.com) voordat u deze retourneert.

Ik heb mijn Crocs retour gestuurd, wanneer kan ik mijn restitutie verwachten?

Uw restitutie zal binnen gemiddeld 10 werkdagen, nadat uw retourzending wordt ontvangen in ons magazijn, worden gestort onder de naam Crocs of Adyen.
De restitutie zal worden gestort op de rekening waarmee het aankoopbedrag is betaald.

Ik kan niet inloggen, hoe moet ik retourneren?

Om een retour aan te vragen hoeft u niet in te loggen. U kunt retourneren via deze link zonder in te loggen.
Uw bestelnummer bestaat uit acht nummers en drie hoofdletters, bijvoorbeeld 00012345CNL.

Ik heb een verkeerd paar Crocs ontvangen, hoe kan ik het juiste paar verkrijgen?

Onze excuses voor het ongemak. Stuurt u alstublieft een email naar websales_nl@crocs.com met daarin:

  • uw bestelnummer (eindigt op CNL)
  • gegevens van de Crocs die u heeft besteld
  • foto van het paar dat u heeft ontvangen

  • Wij zullen u een retourlabel sturen zodat u het verkeerde paar gratis kan retourneren en tegelijkertijd zullen wij u het juiste paar opsturen.


    Problemen bij het bestellen

    Waar kan ik mijn bestelnummer vinden?

    U kunt uw bestelnummer terugvinden in de bevestigings e-mail die u heeft ontvangen kort nadat u de bestelling op onze website heeft geplaatst. Uw bestelnummer eindigt op CNL.

    Ik heb een probleem bij het plaatsen van een bestelling

    Wij raden u aan uw internet instellingen te controleren om de cookies en internet geschiedenis te verwijderen.
    Het is bij ons bekend dat bepaalde anti-virus programma’s problemen kunnen veroorzaken bij het plaatsen van een bestelling op onze website.
    U kunt eventueel ook proberen een andere web browser te gebruiken (bijvoorbeeld Mozilla Firefox of Google Chrome in plaats van Internet Explorer).

    Kan ik een bestelling plaatsten over de telefoon?

    Het is bij ons niet mogelijk om bestellingen over de telefoon te plaatsen.

    Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

    Nadat de bestelling is geplaatst, zal deze zo snel en zorgvuldig mogelijk worden verwerkt.
    Het is helaas niet mogelijk om bestellingen te wijzigen of te annuleren nadat de bestelling is bevestigd.

    Mocht u een verkeerd model en/ of maat hebben besteld dan kunt u na ontvangst de bestelling retourneren. Bekijk ons retour beleid voor meer informatie. Artikelen toevoegen aan een reeds geplaatste bestelling is helaas niet mogelijk. U kunt een nieuwe bestelling plaatsen via de webshop.

    Ik ben het wachtwoord van mijn account vergeten

    Klik hier om een nieuw wachtwoord aan te vragen.
    U ontvangt vervolgens een nieuw wachtwoord op het door u opgegeven emailadres.


    Verzenden en bezorgen

    Ik wil graag mijn bezorgadres wijzigen.

    Neem zo snel mogelijk contact op met de klantenservice, websales_nl@crocs.com, onder vermelding van uw bestelnummer en het correcte adres. Uw bestelnummer begint met 8 cijfers en eindigt op CNL.
    Wij zullen onze uiterste best doen om uw bezorgadres aan te passen.

    Kan er met spoed geleverd worden?

    Helaas is erg geen mogelijkheid tot een spoedlevering.
    Klik hier voor de levertijden per land.

    Wat zijn de verzendkosten/ levertijden?

    Klik hier voor een overzicht van de verzendkosten en de levertijden per land.

    Ik woon op een eiland, kan ik een bestelling plaatsen?

    Het is helaas niet mogelijk om naar eilanden te verzenden.
    Bekijk hier een lijst van de landen waar wij aan leveren.


    Overige

    Welke maat kan ik het beste bestellen

    Helaas kunnen wij u geen advies geven welke maat u het beste kunt bestellen, dit omdat ieders voeten uniek zijn.
    Voor meer informatie betreffende de grootte en de pasvorm van de schoenen kunt u het beste de maattabel en pasvormwijzer bekijken.

    Mijn Crocs zijn vervormd/ gekrompen wat kan ik hieraan doen?

    Crocs™ is trots op de kwaliteit en veiligheid van haar schoenen.

    Wij zijn ervan op de hoogte dat de schoenen kunnen vervormen als deze voor langere periode worden blootgesteld aan hitte en/ of fel zonlicht.

    Bij lange blootstelling aan hitte of fel zonlicht kunnen de Crocs krimpen/ vervormen. Door het unieke materiaal PCCR kunnen de hoge temperaturen ervoor zorgen dat het materiaal vervormd.

    Voor meer informatie klik hier.

    Stuur ons alstublieft foto's van het product naar websales_nl@crocs.com zodat we deze kunnen doorsturen aan ons product ontwikkelingsteam.
    Als u de Crocs in onze webshop gekocht heeft graag uw bestelnummer meezenden in uw aanvraag. Uw bestelnummer begint met 8 cijfers en eindigt op CNL.
    In het geval van een winkelaankoop bij een van onze Crocswinkels graag een kopie van uw bon toevoegen als bijlage.

    Mijn kortingscode werkt niet, hoe maak ik nu gebruik van de korting?

    Stuur alstublieft een email naar websales_nl@crocs.com en voeg de kortingscode en de bron van de kortingscode toe.
    Onze klantenservice medewerkers zullen aan de hand van deze informatie u verder kunnen helpen.

    Waar kan ik mijn kortingscode toevoegen?

  • Voeg de items die u wilt bestellen toe aan uw winkelwagen.
  • Klik op uw winkelwagen in de rechterbovenhoek van de pagina.
  • Op deze pagina vindt u de door u geselecteerde Crocs. Onder de foto's van de geselecteerde Crocs is er een tekstvak waar u de kortingscode kunt invoeren.
  • Klik op toepassen.
  • TIP: indien mogelijk, kopieer en plak de code om eventuele typefouten te voorkomen. Als de code niet werkt, stuur dan een e-mail met de niet werkende code naar websales_nl@crocs.com

    Waar kan ik dit model kopen, wanneer zal dit model weer voorradig zijn?

    De collectie wordt regelmatig aangevuld. Soms komt het voor dat een bepaald model niet meer beschikbaar is op de website, dit houdt in dat het model helaas is uitverkocht.
    Neem contact op met onze klantenservice voor meer informatie.

    Mijn rivets of hielband is kapot, kan ik deze laten vervangen?

    Als een van de rivets van uw Crocs zijn afgebroken neem dan contact op met de klantenservice.
    Stuur een mail naar websales_nl@crocs.com inclusief uw adres zodat wij u zo snel mogelijk kosteloos een aantal rivets kunnen toezenden.
    Hielbanden produceren wij helaas niet apart.