Veelgestelde vragen

Bij vragen over retourneren, levering van je bestelling en onze service kijk je bij de onderstaande veelgestelde vragen (FAQ).
Staat het antwoord er toch niet tussen, neem dan contact met ons op

Bestelling volgen

Bestelling volgen

Zodra uw bestelling verzonden is sturen wij u een tracking nummer van onze verzendservice waarmee u de bestelling kunt volgen. Daar vind u de meest actuele informatie. Houd er rekening mee dat het soms 24 uur kan duren na ontvangst van uw tracking nummer voordat uw verzenddetails zichtbaar zijn.
Om de online tracking te bekijken, heeft u mogelijkheden:

  • Als uw bestelling verzonden is ontvangt u per email een link met uw trackingnummer van onze verzendservice.

  • Als u een geregistreerde klant bent kunt u ook terecht bij uw Bestellings Geschiedenis onder Mijn account. Ga naar de order details van de bestelling die u wilt volgen en klik op het volgnummer in de " Bestelnummer " kolom. Dit brengt u naar de website van de verzendservice.

Artikelen wijzigen/annuleren/bestellen

Artikelen wijzigen/annuleren/bestellen

Als de bestelling geplaatst is, kunnen we deze niet meer veranderen. Wanneer u het verkeerde model of de verkeerde maat gekozen hebt, dan kunt u het artikel retourneren na ontvangst van de bestelling. Raadpleeg de retourprocedure op onze website voor meer informatie. Als u meer artikelen wilt bestellen dan kunt u een nieuwe bestelling plaatsen in onze webshop.

Factuur

Factuur

De factuur van uw bestelling wordt apart per mail verzonden. Het afleveradres is het adres wat vermeld staat op de factuur. Het is helaas niet mogelijk om het factuuradres aan te passen.

Veiligheid

Veiligheid

We kunnen met zekerheid zeggen dat transacties bij ons veilig worden afgehandeld. Iedere betaling wordt automatisch verwerkt in een veilige en afgeschermde omgeving voor financiële informatie.

Double Order

Double Order

Als u meerdere bestellings bevestigingen heeft ontvangen met verschillende bestelnummers betekend dit dat u 2 of meer bestellingen geplaatst heeft. Mocht dit niet uw bedoeling zijn geweest, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Beschikbaarheid

Beschikbaarheid

Door het continue vernieuwen van de collectie kan het zijn dat u een bepaald model niet meer kunt vinden op de website. Mocht u op zoek zijn naar een specifiek model, kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice. Vervolgens kunnen wij controleren of het model nog terug komt in de collectie.

Maten

Maten

Op de website hanteren wij de Europese schoenmaten. De maten op de Crocs™ en de factuur zijn de Amerikaanse (US) maten. Raadpleeg onze pasvormwijzer voor meer informatie over de schoenmaten van Crocs™.

Materiaal (Croslite)

Materiaal (Croslite)

Alle schoenen van Crocs™ worden uitsluitend ontworpen en geproduceerd met onze eigen closed-cellhars, Croslite™. Croslite™ is een technologie die ieder paar schoenen de zachte, comfortabele, lichte en niet afgevende eigenschappen verschaft die Crocs™-dragers kennen en waar ze van houden.

Hitte:Bij lange blootstelling aan hitte of fel zonlicht kunnen de Crocs krimpen/vervormen. Door het unieke materiaal PCCR kunnen de hoge temperaturen ervoor zorgen dat het materiaal vervormt.

Straps en Rivets

Straps en Rivets

Aanvullend op het recht op retournering en de rechten onder de garantie kunt u, als de rivets kapot zijn gegaan, contact opnemen met de klantenservice onder vermelding van het bestelnummer (acht cijfers en drie hoofdletters, bijv. 00123456CNL) of de winkel waar u de Crocs™ heeft gekocht onder vermelding van de maat, kleur, het model en uw adresgegevens. Indien beschikbaar sturen wij u nieuwe rivets. Heeft u een probleem met de strap (de hielband) dan valt dit onder de productgarantie.

Productgarantie

Productgarantie

We vragen u vriendelijk de bestelling na ontvangst te controleren. Mocht u een item ontvangen met een beschadiging/productiefout, verzoeken wij u contact op te nemen met onze klantenservice met een korte omschrijving van de defect.

De garantie voor Crocs™-producten geldt voor materiaal- en constructiefouten gedurende een periode van 90 dagen vanaf de datum van levering van de producten aan u. Vertonen de producten materiaal-en constructiefouten dient de klantenservicedirect te worden geïnformeerd.

Let op: Stuur geen defecte producten terug voordat u verdere instructies van ons ontvangt. Zie voor meer informatie onze algemene voorwaarden.

Land van productie

Land van productie

Crocs™ worden gemaakt in China, Italië, Mexico, Vietnam, Bosnië.

Betaalmogelijkheden

Betaalmogelijkheden

Betaalmogelijkheden Landen
MasterCard alle
VISA alle
PayPal alle
American Express alle
DIRECTebanking AT,BE,DE
MisterCash BE
GiroPay DE
Maestro UK
iDEAL NL

Restitutie

Restitutie

Binnen gemiddeld 10 werkdagen na ontvangst van uw retourzending vergoeden wij u het gehele aankoopbedrag en de originele verzendkosten die u voor de bezorging heeft betaald. De terugbetaling vindt plaats op de kaart/rekening waarmee de bestelling betaald is. Restituties niet gerelateerd aan retour zendingen duren ook gemiddeld 10 werkdagen om te verwerken.

Zendingen & levering

Shipping and Delivery

Landen Verzendkosten Leveringstijd Koerier
Nederland € 4.95 2 – 3 werkdagen GLS
België € 4.95 2 – 3 werkdagen GLS
Duitsland € 4.95 3 – 4 werkdagen GLS
Frankrijk € 4.95 4 – 5 werkdagen GLS/ Chronopost
Spanje € 7.95 5 – 7 werkdagen GLS/ Seur
Oostenrijk € 4.95 3 – 5 werkdagen GLS
Denemarken € 4.95 3 – 4 werkdagen GLS
Griekenland € 10.95 5 – 8 werkdagen GLS
Hongarije € 5.95 4 – 5 werkdagen GLS
Ierland € 8.95 4 – 5 werkdagen GLS
Luxemburg € 4.95 1 – 3 werkdagen GLS
Monaco € 4.95 3 – 5 werkdagen GLS
Portugal € 7.95 5 – 8 werkdagen GLS
Slovenië € 4.95 4 – 5 werkdagen GLS
Verenigd Koninkrijk € 4.95 4 – 5 werkdagen GLS

Let op:
• Het is helaas niet mogelijk om naar eilanden te verzenden. Verzendingen naar het vasteland van het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje en Portugal en andere landen hierboven genoemd zijn wel mogelijk.
• We verzenden niet naar postbussen

Verzending volgen

Shipment Tracking

Zodra uw bestelling verzonden is sturen wij u een tracking nummer van onze verzendservice waarmee u de bestelling kunt volgen. Daar vind u de meest actuele informatie. Houd er rekening mee dat het soms 24 uur kan duren na ontvangst van uw tracking nummer voordat uw verzenddetails zichtbaar zijn. Om de online tracking te bekijken, heeft u 3 mogelijkheden:

  • Als uw bestelling verzonden is ontvangt u per email een link met uw trackingnummer van onze verzendservice.
  • Als u een geregistreerde klant bent kunt u ook terecht bij uw Bestellings Geschiedenis onder Mijn account. Ga naar de order details van de bestelling die u wilt volgen en klik op het volgnummer in de " Bestelnummer " kolom. Dit brengt u naar de website van de verzendservice.
  • Als u niet een geregistreerde klant bent kunt u de bestelling volgen door te klikken op de track en trace link op de homepage. Vul uw bestelnummer (acht nummers en drie hoofdletters, bijv. 00123456CNL) en achternaam facturatie in. Aan de rechterkant vindt u de tracking link waardoor u op de website van de verzendservice terecht komt.

Land van verzending

Land van verzending

Alle bestellingen bij Crocs™ worden vanuit Nederland verstuurd.

Retouraanvraag

Retouraanvraag

Mocht u een verkeerde maat of kleur hebben besteld, dan kunt u de Crocs™ binnen 90 dagen retourneren. Wanneer de geretourneerde Crocs™ door ons ontvangen zijn wordt het aankoopbedrag binnen gemiddeld 10 werkdagen op uw rekening teruggestort.

Wij restitueren de verzendkosten van de originele order. De kosten voor het retourneren zijn voor de rekening van de klant, tenzij het een beschadigd item betreft. U kunt de retour zending aanbieden bij een verzendservice naar keuze (met uitzondering van de Kiala verzendservice)

Wanneer u als geregistreerde klant heeft besteld, meld u aan bij uw account.

Wanneer u als gast heeft besteld, vul uw bestelnummer (acht cijfers en drie hoofdletters, bijv. 00123456CNL) en de achternaam facturatie in, zoals vermeld op uw orderbevestiging:

Bestelling volgen of artikelen retourneren

Oeps

We kunnen de bestelling niet vinden. Probeer het nogmaals.

Retourkosten

Retourkosten

Mocht u een verkeerde maat of kleur hebben besteld, dan kunt u de Crocs™ binnen 90 dagen retourneren. Wanneer de geretourneerde Crocs™ door ons ontvangen zijn wordt het aankoopbedrag binnen gemiddeld 10 werkdagen op uw rekening teruggestort. Wij restitueren de verzendkosten van de originele order. De kosten voor het retourneren zijn voor de rekening van de klant, tenzij het een beschadigd item betreft. U kunt de retour zending aanbieden bij een verzendservice naar keuze (met uitzondering van de Kiala verzendservice).

Ruilen

Ruilen

Direct ruilen van de items is helaas niet mogelijk. U kunt het item retourneren (klik hier voor de procedure) en een nieuwe bestelling plaatsen op de website voor de gewenste maat/ model.

Instructies en beleid voor retourzendingen

Instructies en beleid voor retourzendingen

Mocht u een verkeerde maat of kleur hebben besteld, dan kunt u de Crocs™ binnen 90 dagen retourneren. Wanneer de geretourneerde Crocs™ door ons ontvangen zijn wordt het aankoopbedrag binnen gemiddeld 10 werkdagen op uw rekening teruggestort. Wij restitueren de verzendkosten van de originele order. De kosten voor het retourneren zijn voor de rekening van de klant, tenzij het een beschadigd item betreft. U kunt de retour zending aanbieden bij een verzendservice naar keuze (met uitzondering van de Kiala verzendservice).

Omruilingen

Direct ruilen van de items is helaas niet mogelijk. U kunt het item retourneren (klik hier voor de procedure) en een nieuwe bestelling plaatsen op de website voor de gewenste maat/ model.

Retourneren
Binnen 90 dagen na levering kunt u een retour aanvragen. De eenvoudigste manier om dit te doen, is door het retourproces hieronder te volgen. Dit helpt Crocs™ uw retour correct te verwerken en te vergoeden:

Wanneer u als geregistreerde klant heeft besteld:
  1. Meld u aan bij uw account.
  2. Selecteer de bestelling die u wilt retourneren.
  3. Klik op “ik wil een artikel retourneren?” om het retourproces te starten.
  4. Selecteer de producten die u wilt retourneren en de reden voor retourneren.
  5. Bevestig uw retouraanvraag.
  6. We sturen u per e-mail een link voor het retourlabel.
  7. Stuur de producten naar ons terug met behulp van het retourlabel dat wij u per e-mail sturen. Dit label plakt u op de verpakking.
  8. Binnen gemiddeld 10 werkdagen na ontvangst van uw retourzending vergoeden wij u het gehele aankoopbedrag en de originele verzendkosten die u voor de bezorging heeft betaald. De retourkosten zijn voor rekening van de klant. De terugbetaling vindt plaats op de kaart/rekening waarmee de bestelling betaald is.

Wanneer u als gast heeft besteld:
  1. Klik op de link “retour aanvragen” onderaan de website.
  2. Vul uw bestelnummer (acht cijfers en drie hoofdletters, bijv. 00123456CNL) en de achternaam facturatie in, zoals vermeld op uw orderbevestiging.
  3. Klik op “ik wil een artikel retourneren?” om het retourproces te starten.
  4. Selecteer de producten die u wilt retourneren en de reden voor retourneren.
  5. Bevestig uw retouraanvraag.
  6. We sturen u per e-mail een link voor het retourlabel.
  7. Stuur de producten naar ons terug met behulp van het retourlabel dat wij u per e-mail sturen. Dit label plakt u op de verpakking.
  8. Binnen gemiddeld 10 werkdagen na ontvangst van uw retourzending vergoeden wij u het gehele aankoopbedrag en de originele verzendkosten die u voor de bezorging heeft betaald. De retourkosten zijn voor rekening van de klant. De terugbetaling vindt plaats op de kaart/rekening waarmee de bestelling betaald is.

Let op: Als u een defect product heeft ontvangen, verzoeken wij u om contact op te nemen met onze klantenservice met een korte beschrijving van het probleem.
Stuur geen defecte producten terug voordat u verdere instructies van ons ontvangt.

Productgarantie

We vragen u vriendelijk de bestelling na ontvangst te controleren. Mocht u een item ontvangen met een beschadiging/productiefout, verzoeken wij u contact op te nemen met onze klantenservice met een korte omschrijving van de defect.

De garantie voor Crocs™-producten geldt voor materiaal- en constructiefouten gedurende een periode van 90 dagen vanaf de datum van levering van de producten aan u. Vertonen de producten materiaal-en constructiefouten dient de klantenservice direct te worden geïnformeerd.

Let op: Stuur geen defecte producten terug voordat u verdere instructies van ons ontvangt. Zie de algemene voorwaarden.

Mijn account

Mijn account

Meld u aan voor een gratis account om een beter overzicht te krijgen van al uw bestellingen. Ook kunt u hierdoor uw persoonlijke instellingen beheren zoals contact, levering en betaal informatie.

Om een account aan te maken kunt u hier klikken.

Let op: Als u bent aangemeld voor onze nieuwsbrief wil dit niet zeggen dat u ook een account bij ons heeft. Ook als u een bestelling plaatst, wil dit niet zeggen dat u automatisch een account heeft aangemaakt.

Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord aan te vragen.

Kortingscodes

Kortingscodes

De kortingscode is voor speciale aanbiedingen. Onze nieuwsbrief bevat regelmatig speciale kortingscodes voor trouwe klanten. Wij adviseren u de kortingscode te kopiëren en te plakken in de winkelwagen.

Wanneer u een geldige kortingscode invult bij de winkelwagen, wordt het totaalbedrag automatisch herberekend en ontvangt u de korting die hoort bij de code.

Let op: Kortingscodes kunnen niet worden gebruikt voor bestellingen die al geplaatst zijn! Als u problemen hebt bij het invoeren van de kortingscode, neem dan meteen contact op met de klantenservice.

Wilt u graag op de hoogte worden gehouden van onze speciale aanbiedingen? Meld u dan hier aan voor de nieuwsbrief en ontvang direct een leuke welkomstkorting.

Nieuwsbrief

Nieuwsbrief

Onze nieuwsbrief bevat informatie over onze aanbiedingen en nieuwe collecties. Als u zich wilt aanmelden en een 20% kortings code wilt ontvangen, kunt u hier klikken.

Zoek winkels

Zoek winkels

Crocs™ footwear is enorm aan het uitbreiden. Kijk met de winkelzoeker of er bij jou in de buurt een winkel is.