Veelgestelde vragen

Bij vragen over retourneren, levering van je bestelling en onze service kijk je bij de onderstaande veelgestelde vragen (FAQ).
Staat het antwoord er toch niet tussen, neem dan contact met ons op

Bestelling volgen

Bestelling volgen

Zodra uw bestelling verzonden is sturen wij u een tracking nummer van onze verzendservice waarmee u de bestelling kunt volgen. Daar vind u de meest actuele informatie. Houd er rekening mee dat het soms 24 uur kan duren na ontvangst van uw tracking nummer voordat uw verzenddetails zichtbaar zijn.
Om de online tracking te bekijken, heeft u mogelijkheden:

  • Als uw bestelling verzonden is ontvangt u per email een link met uw trackingnummer van onze verzendservice.

  • Als u een geregistreerde klant bent kunt u ook terecht bij uw Bestellings Geschiedenis onder Mijn account. Ga naar de order details van de bestelling die u wilt volgen en klik op het volgnummer in de " Bestelnummer " kolom. Dit brengt u naar de website van de verzendservice.

Artikelen wijzigen/annuleren/bestellen

Artikelen wijzigen/annuleren/bestellen

Als de bestelling geplaatst is, kunnen we deze niet meer veranderen. Wanneer u het verkeerde model of de verkeerde maat gekozen hebt, dan kunt u het artikel retourneren na ontvangst van de bestelling. Raadpleeg de retourprocedure op onze website voor meer informatie. Als u meer artikelen wilt bestellen dan kunt u een nieuwe bestelling plaatsen in onze webshop.

Factuur

Factuur

De factuur van uw bestelling wordt apart per mail verzonden. Het afleveradres is het adres wat vermeld staat op de factuur. Het is helaas niet mogelijk om het factuuradres aan te passen.

Veiligheid

Veiligheid

We kunnen met zekerheid zeggen dat transacties bij ons veilig worden afgehandeld. Iedere betaling wordt automatisch verwerkt in een veilige en afgeschermde omgeving voor financiële informatie.

Double Order

Double Order

Als u meerdere bestellings bevestigingen heeft ontvangen met verschillende bestelnummers betekend dit dat u 2 of meer bestellingen geplaatst heeft. Mocht dit niet uw bedoeling zijn geweest, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Beschikbaarheid

Beschikbaarheid

Door het continue vernieuwen van de collectie kan het zijn dat u een bepaald model niet meer kunt vinden op de website. Mocht u op zoek zijn naar een specifiek model, kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice. Vervolgens kunnen wij controleren of het model nog terug komt in de collectie.

Maten

Maten

Op de website hanteren wij de Europese schoenmaten. De maten op de Crocs™ en de factuur zijn de Amerikaanse (US) maten. Raadpleeg onze pasvormwijzer voor meer informatie over de schoenmaten van Crocs™.

Materiaal (Croslite)

Materiaal (Croslite)

Alle schoenen van Crocs™ worden uitsluitend ontworpen en geproduceerd met onze eigen closed-cellhars, Croslite™. Croslite™ is een technologie die ieder paar schoenen de zachte, comfortabele, lichte en niet afgevende eigenschappen verschaft die Crocs™-dragers kennen en waar ze van houden.

Hitte:Bij lange blootstelling aan hitte of fel zonlicht kunnen de Crocs krimpen/vervormen. Door het unieke materiaal PCCR kunnen de hoge temperaturen ervoor zorgen dat het materiaal vervormt.

Crocs schoenen mogen alleen met de hand gewassen worden. Als uw model een voering heeft aan de binnenkant dan raden wij u aan om dit te wassen op de lichtste stand van uw wasmachine met maximaal 30 graden. Crocs wassen in de wasmachine is op eigen risico.

Straps en Rivets

Straps en Rivets

Aanvullend op het recht op retournering en de rechten onder de garantie kunt u, als de rivets kapot zijn gegaan, contact opnemen met de klantenservice onder vermelding van het bestelnummer (acht cijfers en drie hoofdletters, bijv. 00123456CNL) of de winkel waar u de Crocs™ heeft gekocht onder vermelding van de maat, kleur, het model en uw adresgegevens. Indien beschikbaar sturen wij u nieuwe rivets. Heeft u een probleem met de strap (de hielband) dan valt dit onder de productgarantie.

Productgarantie

Productgarantie

We vragen u vriendelijk de bestelling na ontvangst te controleren. Mocht u een item ontvangen met een beschadiging/productiefout, verzoeken wij u contact op te nemen met onze klantenservice met een korte omschrijving van de defect.

De garantie voor Crocs™-producten geldt voor materiaal- en constructiefouten gedurende een periode van 90 dagen vanaf de datum van levering van de producten aan u. Vertonen de producten materiaal-en constructiefouten dient de klantenservicedirect te worden geïnformeerd.

Let op: Stuur geen defecte producten terug voordat u verdere instructies van ons ontvangt. Zie voor meer informatie onze algemene voorwaarden.

Land van productie

Land van productie

Crocs™ worden gemaakt in China, Italië, Mexico, Vietnam, Bosnië.

Betaalmogelijkheden

Betaalmogelijkheden

Betaalmogelijkheden Landen
MasterCard alle
VISA alle
PayPal alle
American Express alle
DIRECTebanking AT,BE,DE
MisterCash BE
GiroPay DE
Maestro UK
iDEAL NL

Restitutie

Restitutie

Binnen gemiddeld 10 werkdagen na ontvangst van uw retourzending vergoeden wij u het gehele aankoopbedrag en de originele verzendkosten die u voor de bezorging heeft betaald. De terugbetaling vindt plaats op de kaart/rekening waarmee de bestelling betaald is. Restituties niet gerelateerd aan retour zendingen duren ook gemiddeld 10 werkdagen om te verwerken.

Zendingen & levering

Shipping and Delivery

Landen Verzendkosten Leveringstijd Koerier
Nederland € 4.95 2 – 3 werkdagen GLS
België € 4.95 2 – 3 werkdagen GLS
Duitsland € 4.95 3 – 4 werkdagen GLS
Frankrijk € 4.95 4 – 5 werkdagen GLS/ Chronopost
Spanje € 7.95 5 – 7 werkdagen GLS/ Seur
Oostenrijk € 4.95 3 – 5 werkdagen GLS
Denemarken € 4.95 3 – 4 werkdagen GLS
Griekenland € 10.95 5 – 8 werkdagen GLS
Hongarije € 5.95 4 – 5 werkdagen GLS
Ierland € 8.95 4 – 5 werkdagen GLS
Luxemburg € 4.95 1 – 3 werkdagen GLS
Monaco € 4.95 3 – 5 werkdagen GLS
Portugal € 7.95 5 – 8 werkdagen GLS
Slovenië € 4.95 4 – 5 werkdagen GLS
Verenigd Koninkrijk € 4.95 4 – 5 werkdagen GLS

Let op:
• Het is helaas niet mogelijk om naar eilanden te verzenden. Verzendingen naar het vasteland van het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje en Portugal en andere landen hierboven genoemd zijn wel mogelijk.
• We verzenden niet naar postbussen

Verzending volgen

Shipment Tracking

Zodra uw bestelling verzonden is sturen wij u een tracking nummer van onze verzendservice waarmee u de bestelling kunt volgen. Daar vind u de meest actuele informatie. Houd er rekening mee dat het soms 24 uur kan duren na ontvangst van uw tracking nummer voordat uw verzenddetails zichtbaar zijn. Om de online tracking te bekijken, heeft u 3 mogelijkheden:

  • Als uw bestelling verzonden is ontvangt u per email een link met uw trackingnummer van onze verzendservice.
  • Als u een geregistreerde klant bent kunt u ook terecht bij uw Bestellings Geschiedenis onder Mijn account. Ga naar de order details van de bestelling die u wilt volgen en klik op het volgnummer in de " Bestelnummer " kolom. Dit brengt u naar de website van de verzendservice.
  • Als u niet een geregistreerde klant bent kunt u de bestelling volgen door te klikken op de track en trace link op de homepage. Vul uw bestelnummer (acht nummers en drie hoofdletters, bijv. 00123456CNL) en achternaam facturatie in. Aan de rechterkant vindt u de tracking link waardoor u op de website van de verzendservice terecht komt.

Land van verzending

Land van verzending

Alle bestellingen bij Crocs™ worden vanuit Nederland verstuurd.

Retouraanvraag

Retourbeleid

Retourneren tegen volledige restitutie kan onder de volgende voorwaarden:

  1. De aankoop is gedaan in/via www.crocs.nl
  2. De artikelen verkeren in staat 'als nieuw'.
  3. Artikelen dienen binnen 90 dagen na aflevering te worden geretourneerd.



Retourinstructies

Zodra je de retouraanvraag hebt ingevuld, ontvang je een e-mail met instructies over hoe je het artikel kunt retourneren, evenals een link naar het retourlabel. Je kunt deze e-mail binnen een uur verwachten. Volg de instructies in deze e-mail op. Mocht je deze e-mail niet ontvangen, check dan eerst de map met ongewenste e-mails en neem anders contact op met de klantenservice.

Stap 1: Voer je 'ordernummer' en 'achternaam' in (zoals vermeld op je orderbevestiging)

Stap 2: Klik op de link in de e-mail met retourinstructies om het label te openen. Print het label en plak het daarna op het retourpakket. Zorg ervoor dat dit goed zichtbaar is en ook goed vast zit. Breng het pakket naar het postkantoor om het retour te zenden naar het adres op het retourlabel.

Opmerking:

  • De kosten voor het retourneren worden niet vergoed.
  • De verwerking van een retourzending neemt zo'n twee weken in beslag. Daarna zal het bedrag worden teruggestort op de kaart/rekening zoals gebruikt bij het plaatsen van de bestelling.
  • Online-aankopen kunnen niet worden geretourneerd in de Crocs-winkels.
  • Je kunt artikelen van twee (of meer) verschillende bestellingen tegelijkertijd retourneren (zo betaal je slechts eenmalig de retourkosten). Om ervoor te zorgen dat we alle retourartikelen vlot kunnen verwerken, moet je bij meerdere bestellingen voor ELKE bestelling een aparte retouraanvraag indienen én ALLE bijbehorende retourlabels op hetzelfde retourpakket plakken.

Retourkosten

Retourkosten

Mocht u een verkeerde maat of kleur hebben besteld, dan kunt u de Crocs™ binnen 90 dagen retourneren. Wanneer de geretourneerde Crocs™ door ons ontvangen zijn wordt het aankoopbedrag binnen gemiddeld 10 werkdagen op uw rekening teruggestort. Wij restitueren de verzendkosten van de originele order. De kosten voor het retourneren zijn voor de rekening van de klant, tenzij het een beschadigd item betreft. U kunt de retour zending aanbieden bij een verzendservice naar keuze (met uitzondering van de Kiala verzendservice).

Ruilen

Ruilen

Direct ruilen van de items is helaas niet mogelijk. U kunt het item retourneren (klik hier voor de procedure) en een nieuwe bestelling plaatsen op de website voor de gewenste maat/ model.

Gedetailleerde retourinstructies

Return Policy

Je kunt tot 90 dagen na aflevering een retouraanvraag indienen. De gemakkelijkste manier is om hiervoor het onderstaande RMA-proces te doorlopen. Dit stelt Crocs™ namelijk in staat je retourzending vlot te verwerken en af te handelen:

  1. Klik op de link 'Retour' (onder het kopje Klantenservice) onderaan onze website.
  2. Voer je ordernummer in (acht cijfers en drie hoofdletters, bijv. 00012345CNL) en je achternaam zoals vermeld op de bestelling en je orderbevestiging.
  3. Klik op de 'Artikel(en) retourneren'.
  4. Selecteer het/de artikel(en) die je wilt retourneren en geef per item aan waarom.
  5. Bevestig je retouraanvraag door te klikken op 'Doorgaan met retourneren'.
  6. Je ontvangt daarna een e-mail met instructies over hoe je het artikel kunt retourneren, evenals een link naar het retourlabel. Je kunt deze e-mail binnen een uur verwachten. Volg de instructies in deze e-mail op.
  7. We zullen het volledige aankoopbedrag binnen 10 werkdagen na ontvangst van de retourzending terugstorten. Het bedrag zal worden teruggestort op de kaart/rekening zoals gebruikt bij het plaatsen van de bestelling.

Let op: Heb je een beschadigd artikel ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice door een e-mail te sturen naar: websales_NL@crocs.com. Vermeld hierin je ordernummer (eindigend op CNL), en geef kort aan om wat voor beschadiging het gaat. Stuur geen beschadigd(e) artikel(en) terug voordat je nadere instructies hiertoe van ons hebt ontvangen.

Mijn account

Mijn account

Meld u aan voor een gratis account om een beter overzicht te krijgen van al uw bestellingen. Ook kunt u hierdoor uw persoonlijke instellingen beheren zoals contact, levering en betaal informatie.

Om een account aan te maken kunt u hier klikken.

Let op: Als u bent aangemeld voor onze nieuwsbrief wil dit niet zeggen dat u ook een account bij ons heeft. Ook als u een bestelling plaatst, wil dit niet zeggen dat u automatisch een account heeft aangemaakt.

Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord aan te vragen.

Kortingscodes

Kortingscodes

De kortingscode is voor speciale aanbiedingen. Onze nieuwsbrief bevat regelmatig speciale kortingscodes voor trouwe klanten. Wij adviseren u de kortingscode te kopiëren en te plakken in de winkelwagen.

Wanneer u een geldige kortingscode invult bij de winkelwagen, wordt het totaalbedrag automatisch herberekend en ontvangt u de korting die hoort bij de code.

Let op: Kortingscodes kunnen niet worden gebruikt voor bestellingen die al geplaatst zijn! Als u problemen hebt bij het invoeren van de kortingscode, neem dan meteen contact op met de klantenservice.

Wilt u graag op de hoogte worden gehouden van onze speciale aanbiedingen? Meld u dan hier aan voor de nieuwsbrief en ontvang direct een leuke welkomstkorting.

Nieuwsbrief

Nieuwsbrief

Onze nieuwsbrief bevat informatie over onze aanbiedingen en nieuwe collecties. Als u zich wilt aanmelden en een 20% kortings code wilt ontvangen, kunt u hier klikken.

Zoek winkels

Zoek winkels

Crocs™ footwear is enorm aan het uitbreiden. Kijk met de winkelzoeker of er bij jou in de buurt een winkel is.