Je winkelwagentje is leeg

Veelgestelde vragen

  • Aankopen en retourzendingen

    Kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

    • Als de bestelling geplaatst is, kunnen we deze niet meer veranderen.
    • Als je het verkeerde model of de verkeerde maat gekozen hebt, dan kun je het artikel retourneren na ontvangst van je bestelling. Raadpleeg de retourprocedure op onze website voor meer informatie.

    Hoe zit het met de maten?

    Op de website hanteren wij de Europese schoenmaten. De maten op de Crocs en de factuur zijn de Amerikaanse (US) maten. Raadpleeg onze pasvormwijzer voor meer informatie over de schoenmaten van Crocs™.

    Ik kan het model dat ik wil niet vinden op de website

    Door het continue vernieuwen van de collectie kan het zijn dat u een bepaald model niet meer kunt vinden op de website. Mocht u opzoek zijn naar een specifiek model, kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice. Vervolgens kunnen wij controleren of het model nog terug komt in de collectie.

    Wat is de couponcode en hoe kan ik deze gebruiken?

    • De couponcode is voor speciale aanbiedingen. Onze nieuwsbrief bevat regelmatig speciale kortingscodes voor trouwe klanten. Wij adviseren u de kortingscode te kopiëren en te plakken in de winkelwagen. Wanneer je een geldige couponcode invult bij de winkelwagen, wordt het totaalbedrag automatisch herberekend en krijg je de korting die hoort bij de code. Let op: Couponcodes kunnen niet worden gebruikt voor bestellingen die al geplaatst zijn! Als je problemen hebt bij het invoeren van je couponcode, neem dan meteen contact op met de klantenservice. Wil je graag op de hoogte worden gehouden van onze speciale aanbiedingen? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief en ontvang direct een leuke welkomst korting!

    Wat is het beleid voor retourzendingen van Crocs™ producten die in de internetwinkel zijn gekocht?

    Mocht u een verkeerde maat of kleur hebben besteld, dan kunt u de Crocs binnen 90 dagen retourneren.
    Wanneer de geretourneerde Crocs door ons ontvangen zijn wordt het aankoopbedrag binnen gemiddeld 10 werkdagen op uw rekening teruggestort. Wij restitueren de verzendkosten van de originele order.
    De kosten voor het retourneren zijn voor de rekening van de klant, tenzij het een beschadigd item betreft. U kunt de retour zending aanbieden bij een verzendservice naar keuze.

    Omruilingen
    Direct ruilen van de items is helaas niet mogelijk. U kunt het item retourneren (klik hier voor de procedure) en een nieuwe bestelling plaatsen op de website voor de gewenste maat/ model.

    Retourneren
    Binnen 90 dagen na levering kunt u een retour aanvragen. De eenvoudigste manier om dit te doen, is door het retourproces hieronder te volgen. Dit helpt Crocs™ uw retour correct te verwerken en te vergoeden.

    Wanneer u als geregistreerde klant heeft besteld:
    1. Meld u aan bij uw account.
    2. Selecteer de bestelling die u wilt retourneren.
    3. Klik op “ik wil een artikel retourneren?” om het retourproces te starten.
    4. Selecteer de producten die u wilt retourneren en de reden voor retourneren.
    5. Bevestig uw retouraanvraag.
    6. We sturen u per e-mail een link voor het retourlabel.
    7. Stuur de producten naar ons terug met behulp van het retourlabel dat wij u per e-mail sturen. Dit label plakt u op de verpakking.
    8. Binnen gemiddeld 10 werkdagen na ontvangst van uw retourzending vergoeden wij u het gehele aankoopbedrag en de originele verzendkosten die u voor de bezorging heeft betaald. De retourkosten zijn voor rekening van de klant. De terugbetaling vindt plaats op de kaart/rekening waarmee de bestelling betaald is.

    Wanneer u als gast heeft besteld:
    1. Klik op de link “retour aanvragen” onderaan de website.
    2. Vul uw bestelnummer (acht cijfers en drie hoofdletters, bijv. 00123456CNL) en de achternaam facturatie in, zoals vermeld op uw orderbevestiging.
    3. Klik op “ik wil een artikel retourneren?” om het retourproces te starten.
    4. Selecteer de producten die u wilt retourneren en de reden voor retourneren.
    5. Bevestig uw retouraanvraag.
    6. We sturen u per e-mail een link voor het retourlabel.
    7. Stuur de producten naar ons terug met behulp van het retourlabel dat wij u per e-mail sturen. Dit label plakt u op de verpakking.
    8. Binnen gemiddeld 10 werkdagen na ontvangst van uw retourzending vergoeden wij u het gehele aankoopbedrag en de originele verzendkosten die u voor de bezorging heeft betaald. De retourkosten zijn voor rekening van de klant. De terugbetaling vindt plaats op de kaart/rekening waarmee de bestelling betaald is.

    Let op: Als u een defect product heeft ontvangen, verzoeken wij u om contact op te nemen met onze klantenservice met een korte beschrijving van het probleem. Stuur geen defecte producten terug voordat u verdere instructies van ons ontvangt.

    Beschadigde producten
    Mocht u een item ontvangen met een beschadiging/productiefout, verzoeken wij u contact op te nemen met onze klantenservice met een korte omschrijving van de defect.

    Product garantie
    We vragen u vriendelijk de bestelling na ontvangst te controleren. De garantie voor Crocs-producten geldt voor materiaal- en constructiefouten gedurende een periode van 90 dagen vanaf de datum van levering van de producten aan u.
    Vertonen de producten materiaal-en constructiefouten dient de klantenservice direct te worden geïnformeerd. Stuur geen defecte producten terug voordat u verdere instructies van ons ontvangt.
    Zie de Algemene voorwaarden.

    Welke garantie geldt op Crocs™ schoenen?

    We vragen u vriendelijk de bestelling na ontvangst te controleren.
    De garantie voor Crocs-producten geldt voor materiaal- en constructiefouten gedurende een periode van 90 dagen vanaf de datum van levering van de producten aan u.
    Vertonen de producten materiaal-en constructiefouten dient de klantenservice direct te worden geïnformeerd. Wij nemen uw klacht zo snel mogelijk in behandeling.
    Vervolgens wordt bepaald of de schoenen geretourneerd, vervangen of het aankoopbedrag teruggestort dient te worden. Stuur geen defecte producten terug voordat u verdere instructies van ons ontvangt. Zie de Algemene voorwaarden.

    Wat is de retour procedure?

    Binnen 90 dagen na levering kunt u een retour aanvragen. De eenvoudigste manier om dit te doen, is door het retourproces hieronder te volgen.
    Dit helpt Crocs™ uw retour correct te verwerken en te vergoeden:

    Wanneer u als geregistreerde klant heeft besteld:
    1. Meld u aan bij uw account.
    2. Selecteer de bestelling die u wilt retourneren.
    3. Klik op “ik wil een artikel retourneren?” om het retourproces te starten.
    4. Selecteer de producten die u wilt retourneren en de reden voor retourneren.
    5. Bevestig uw retouraanvraag.
    6. We sturen u per e-mail een link voor het retourlabel.
    7. Stuur de producten naar ons terug met behulp van het retourlabel dat wij u per e-mail sturen. Dit label plakt u op de verpakking.
    8. Binnen gemiddeld 10 werkdagen na ontvangst van uw retourzending vergoeden wij u het gehele aankoopbedrag en de originele verzendkosten die u voor de bezorging heeft betaald. De retourkosten zijn voor rekening van de klant. De terugbetaling vindt plaats op de kaart/rekening waarmee de bestelling betaald is.

    Wanneer u als gast heeft besteld:
    1. Klik op de link “retour aanvragen” onderaan de website.
    2. Vul uw bestelnummer (acht cijfers en drie hoofdletters, bijv. 00123456CNL) en de achternaam facturatie in, zoals vermeld op uw orderbevestiging.
    3. Klik op “ik wil een artikel retourneren?” om het retourproces te starten.
    4. Selecteer de producten die u wilt retourneren en de reden voor retourneren.
    5. Bevestig uw retouraanvraag.
    6. We sturen u per e-mail een link voor het retourlabel.
    7. Stuur de producten naar ons terug met behulp van het retourlabel dat wij u per e-mail sturen. Dit label plakt u op de verpakking.
    8. Binnen gemiddeld 10 werkdagen na ontvangst van uw retourzending vergoeden wij u het gehele aankoopbedrag en de originele verzendkosten die u voor de bezorging heeft betaald. De retourkosten zijn voor rekening van de klant. De terugbetaling vindt plaats op de kaart/rekening waarmee de bestelling betaald is.

    Let op: Als u een defect product heeft ontvangen, verzoeken wij u om contact op te nemen met onze klantenservice met een korte beschrijving van het probleem. Stuur geen defecte producten terug voordat u verdere instructies van ons ontvangt.

    Wat als ik een artikel wil ruilen?

    Direct ruilen van de items is helaas niet mogelijk.
    U kunt het item retourneren (klik hier voor de procedure) en een nieuwe bestelling plaatsen op de website voor de gewenste maat/ model.

    Vervangt Crocs™ kapotte rivets (pin met logo)?

    Aanvullend op het recht op retournering en de rechten onder de garantie kun je, als de rivets kapot zijn gegaan, contact opnemen met de klantenservice onder vermelding van het bestelnummer (acht cijfers en drie hoofdletters, bijv. 00123456CNL) of de winkel waar u de Crocs™ heeft gekocht onder vermelding van de maat, kleur, het model en uw adresgegevens. Indien beschikbaar sturen wij u nieuwe rivets.

    Heeft u een probleem met de strap (de hielband) dan valt dit onder de product garantie.

    Hoe ontvang ik de factuur van mijn bestelling?

    De factuur van uw bestelling wordt apart per mail verzonden. Het afleveradres is het adres wat vermeld staat op de factuur. Het is helaas niet mogelijk om het factuuradres aan te passen.

    Is het veilig om online te bestellen met mijn credit card?

    Ja, we kunnen met zekerheid zeggen dat transacties bij ons veilig worden afgehandeld. Iedere betaling wordt automatisch verwerkt in een veilige en afgeschermde omgeving voor financiële informatie.

    Welke betaalopties zijn er per land?

    We accepteren momenteel verschillende betaalopties per land:

    Payment Method Countries
    MasterCard all
    VISA all
    PayPal all
    American Express all
    DIRECTebanking AT,BE,DE
    MisterCash BE
    GiroPay DE
    Maestro UK
    iDEAL NL

    Hoe hoog zijn de verzendkosten als ik een bestelling plaats?

    Voor de standaard verzendkosten klik hier

    Hoe lang duurt het voordat ik een bestelling ontvang?

    De geschatte levertijd voor Nederland bedraagt 2 tot 3 werkdagen. U wordt geïnformeerd per e-mail wanneer uw bestelling is gepland voor levering met een geschatte levertijd voor geselecteerde landen. Klik hier voor meer informatie.

    Aan welke landen levert Crocs Europa?

    Countries Shipping Costs Delivery Time Carrier
    Austria € 5.95 3 – 5 working days GLS/ DPD
    Belgium € 4.95 2 – 3 working days DPD
    Denmark € 6.95 3 – 4 working days DPD
    France € 6.95 4 – 5 working days GLS/ Chronopost
    Germany € 4.95 3 – 4 working days DPD
    Greece € 19.99 5 – 8 working days DPD
    Hungary € 9.95 4 – 5 working days DPD
    Ireland € 9.95 4 – 5 working days DPD
    Italy € 9.95 4 – 6 working days Bartolini
    Luxembourg € 5.95 1 – 3 working days DPD
    Monaco € 14.95 3 – 5 working days DPD
    The Netherlands € 4.95 2 – 3 working days DPD
    Portugal € 14.95 5 – 8 working days DPD
    Slovenia € 11.95 4 – 5 working days DPD
    Spain € 9.95 5 – 7 working days GLS/ Chrono Express
    United Kingdom € 4.95 4 – 5 working days DPD

    NOTE:
    • Het is helaas niet mogelijk om naar eilanden te verzenden. Verzendingen naar het vasteland van het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje en Portugal en andere landen genoemd in onze Veelgestelde Vragen zijn wel mogelijk.
    • We verzenden niet naar postbussen.

    Vanuit welk land wordt mijn order verstuurd?

    Alle bestellingen bij Crocs™ worden vanuit Nederland verstuurd.

    Hoe kan ik Crocs™ schoenen en accessoires kopen?

    Je kunt Crocs™ schoenen en accessoires kopen in onze webwinkel of bij allerlei individuele dealers.
    Zoek een winkel bij jou in de buurt met de winkelzoeker.
    Helaas kunnen we geen telefonische bestellingen aannemen.

    Over Crocs™ schoenen

    Waar worden Crocs™ producten gemaakt?

    Crocs™ worden gemaakt in China, Italië, Mexico, Vietnam, Bosnië.

    Waarom zijn Crocs™ schoenen goed voor mijn voeten?

    Crocs™ schoenen zijn niet alleen mooi, maar ze hebben ook eigenschappen waardoor ze bijzonder comfortabel zijn.
    Crocs™ schoenen zijn ontworpen met ingebouwde ondersteuning van de voetboog, massagenoppen en een orthopedische hielcup voor een comfortabele pasvorm. Daarnaast hebben Crocs™ schoenen ventilatieopeningen en geven ze niet af.

    Hoe verzorg ik mijn Crocs™ schoenen?

    • Hitte: stel je Crocs™ schoenen niet langdurig bloot aan extreme hitte of fel zonlicht. Vanwege de unieke kenmerken van het Croslite™ PCCR-materiaal kunnen hoge temperaturen ervoor zorgen dat je Crocs vervormd raken.

    • Grip: Crocs™ schoenen staan bekend om de fantastische grip maar, net zoals bij autobanden, kan hun grip minder worden naarmate de profielzool slijt. Dan weet je dat het tijd is om jezelf op een nieuw paar te trakteren.

    Wat is Croslite™?

    Alle schoenen van Crocs™ worden uitsluitend ontworpen en geproduceerd met onze eigen closed-cellhars, Croslite™, een technologie die ieder paar schoenen de zachte, comfortabele, lichte, niet afgevende en geurbestendige eigenschappen verschaft die Crocs-dragers kennen en waarvan ze houden.

    Waarom heten de schoenen "Crocs"?

    Krokodillen zijn stoere en sterke dieren zonder natuurlijke vijanden en daar is de naam Crocs van afgeleid.

    Krokodillen verplaatsen zich net zo makkelijk over land als in het water. Bovendien leven ze erg lang... een fantastische beschrijving van onze Crocs™ schoenen!

Wordt geladen...